onsdag 9. november 2011

Tiltak for å nå målet!

For å nå segmentet ungdom 18 - 25 år og målet nevnt i forrige innlegg, er det viktig med tiltak! Tiltak som reflekterer internett vanene til segmentet.

Det er veldig mange forskjellige tiltak som er mulig å gjennomføre, men det og bruke bloggere og blogger til og fremme Norwegian Outlet er både kostnadseffektivt og gjennomførbart. I sammenheng med denne oppgaven valgte jeg å idèmyldre sammen med to av mine medstudenter og vi kom fram til uttalige tiltak.

Veldig mange i 18-25 års alderen leser blogger. Veldig mange av bloggene som blir lest er moteblogger. Derfor har jeg valgt nettopp disse tiltakene:
- Sende vareprøver til bloggere
- Ansette en fast blogger og/eller gjestebloggere
- Lenke til gjestebloggere på facebook og twitter
- Følge opp gjestebloggere/bloggere
- Unike titler på bloggen
- Kampanje; "Up and coming bloggere"

Det første tiltaket går ut på at Norwegian Outlet sender vareprøver til forskjellige bloggere som når segmentet. Ved å sende ut vareprøver kan leserne se hva Norwegian Outlet har og by på, og dermed får de også flere besøkende. Hvis bloggerne ikke liker eller er misfornøyde med vareprøvene kan Norwegian Outlet ta tak i det negative og snu det til en positiv opplevelse.

Norwegian Outlet har allerede en blogg som er oppe og går. Den er ikke veldig profesjonell og det ser egentlig ut som om det er en ung jente som har opprettet den. Hvis de ansetter en blogger eller lar andre "kjente" bloggere gjesteblogge kan det trekke flere lesere og flere besøkende. Bloggerne som gjesteblogger vil da selvfølgelig få noe for dette arbeidet. Mitt forslag er da at de legger ut lenker til bloggerne sin egen blogg på forskjellige sosiale medier som for eksempel Facebook og Twitter.

Samarbeidet mellom Norwegian Outlet og disse bloggerne vil selvfølgelig ikke slutte etter bare et blogginnlegg, men forhåpentligvis vare. Jo oftere og mer leserne ser ordet Norwegian Outlet, jo mer nysgjerrige vil de bli. Ihvertfall hvis de ikke har vært der før eller aldri har hørt om det.

Unike titler sier seg selv. Jo mer unik og interessant titlen er, desto fler lesere vil lese innlegget.

Det siste tiltaket jeg har tatt for meg er "Up and coming; Bloggere"! Dette går da ut på at de starter en kampanje som går ut på at de lar nye og lovende bloggere blogge for dem. Dette hjelper både dem selv og bloggeren.

Alle disse tiltakene vil være av langsiktig initiativ. Jeg tror at Norwegian Outlet vil nå frem til segmentet ungdom 18-25 år  ved hjelp av disse 6 tiltakene.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar